Strefa marek
Sienkiewicz globalny

EAN:

9788322790106

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2017

Oprawa:

twarda

Format:

17,5x24,5 cm

Strony:

307

Cena sugerowana brutto:

42.00zł

Stawka vat:

5%

Mamy oto dylogię, gdyż do świetnego zbioru swoich studiów Henryk Sienkiewicz. Studia z mikrobiografiki prasowej (Lublin, 2016) Krzysztof Stępnik dokłada teraz jeszcze ważniejszy dla sienkiewiczologii tom, poświęcony aktywnej obecności Sienkiewicza i jego dzieła w recepcji światowej. Od razu na początku trzeba zaznaczyć, że autor - znakomity, uznany badacz życia literackiego i politycznego przełomu XIX i XX w. - nie zajmuje się typowymi zagadnieniami recepcji biografii i twórczości Sienkiewicza. Interesuje go gęsty opis dyskursu prasowego na temat pisarza, ujmowany w specyficznym skupieniu problemowym, które sam Stępnik nazwał "mikrobiografiką prasową". Nie zadowala się w tych studiach tylko rejestracją obecności biografii i działa pisarza w prasie światowej, ale bada też intrygującą interakcję zachodzącą w skutek świadomego użycia przez Sienkiewicza gazet o zasięgu globalnym do realizacji swoich celów promocyjnych i politycznych. Z drugiej strony objaśnia, jak pisarzem i jego dziełem grały wielkie agencje i jak tytuły prasowe realizują swoje cele biznesowe i polityczne.