Strefa marek
Rachunkowość behawioralna

EAN:

9788375569773

Wydawnictwo:

Data premiery:

2019-01-01

Rok wydania:

2019

Oprawa:

broszurowa

Format:

16,5x23,5 cm

Strony:

210

Cena sugerowana brutto:

58.00zł

Stawka vat:

5%

Powszechny wizerunek rachunkowości przedstawia ją jako zajmującą się samymi faktami, przepisami, suchymi liczbami i ich przetwarzaniem. W tak rozumianej rachunkowości nie rozpatruje się w ogóle zachowania człowieka. Zakłada się, że księgowi, biegli rewidenci, inwestorzy i inne ogniwa ludzkie systemu finansowo-księgowego postępują racjonalnie. Rachunkowość behawioralna pokazuje, że tak nie jest. W procesach finansowo-księgowych poszukuje rzeczywistego człowieka, jego cech, pobudek, konsekwencji jego zachowań, decyzji, postaw i uwarunkowań indywidualnych.
Badania rachunkowości behawioralnej rozszerzają granice rachunkowości i wprowadzają do niej tematy, które tradycyjnie były uważane za domenę psychologii (jak ludzie podejmują decyzje) lub socjologii (jak wybory są uwarunkowane przez społeczne okoliczności).
Niniejsza książka przybliża istotę rachunkowości behawioralnej, jej genezę, teorie, na których jest oparta oraz ciekawe wyniki badań empirycznych, pokazując jak złożone i wielowymiarowe są kwestie, którymi zajmuje się rachunkowość.
Podjęte tu rozważania mogą stanowić ciekawe źródło wiedzy i inspiracji zarówno dla praktyków rachunkowości, dydaktyków i trenerów rachunkowości, finansistów, jak i dla pracowników naukowych zajmujących się psychologicznymi aspektami świata finansowego.