Strefa marek
Polska piosenka pop jako tekst w tekście kultury

EAN:

9788380129047

Rok wydania:

2016

Oprawa:

broszurowa

Format:

206x153 mm

Strony:

200

Cena sugerowana brutto:

21.00zł

Stawka vat:

5%

Promocja

Książka jest próbą gatunkowego scharakteryzowania piosenki pop, którą niemal każdy uczestnik kultury intuicyjnie potrafi wskazać, ale której encyklopedyczne definicje są nad wyraz ogólnikowe. Autor analizuje teksty piosenek, okładki i książeczki albumów, teledyski, koncerty i wreszcie postaci samych wykonawców w perspektywie ich funkcjonowania we współczesnej kulturze. Materiał badawczy stanowią twórczość i wykonawcy, którzy nie budzą wątpliwości jako przedstawiciele popu, a są nimi Dorota "Doda" Rabczewska oraz zespół Ich Troje. Książka skierowana jest do wszystkich, których interesuje naukowa refleksja nad współczesną piosenką i muzyką popularną, a także tzw. popkulturą. Cechą wyróżniającą rozprawę jest nowatorstwo zarówno w podjęciu "dziewiczego" dla badań tematu, jak i we wnikliwości oraz wielokontekstowości jego analizy.