Blog/vlog o tematyce lifestyle'owej jako jeden z najpopularniejszych e-gatunków wywiera znaczący wpływ na współczesne pokolenia, kreując zachowania, normy i wybory konsumenckie. Książka zawiera szczegółową analizę wyselekcjonowanych blogów i videoblogów. Przedmiotem zainteresowań autorki są opis, analiza oraz kontekstualna interpretacja treści tworzonych przez producentki wywodzące się z dwóch opozycyjnych grup społecznych, nazwanych digital natives i digital immigrants. Analizując aktywność przedstawicielek obu tych grup oraz na podstawie przeprowadzonych wywiadów, Autorka: ustala ich pozycję w Sieci oraz sprawdza, czy istnieją różnice komunikacyjne pomiędzy nimi zastanawia się nad swoistością realizowanych przez nie produkcji podejmuje dyskusję nt. stereotypów w postrzeganiu wyglądu kobiet szuka odpowiedzi na pytanie o potrzeby życiowe, jakie próbują zaspokoić swoją działalnością producentki owych treści bada, na ile potencjał aktywności w Sieci przedstawicielek obu grup może być przekuty w kapitał ekonomiczny i symboliczny podejmuje tematykę potencjału tworzenia wirtualnych wspólnot przez blogerki/vlogerki sprawdza, czy sposoby komunikacyjne blogerek oraz tematyka wpisów uległy zmianie ze względu na pandemię oraz współczesną sytuację społeczno-kulturową.