Podręcznik jest kontynuacją Przygody z komputerem. Kl. 1, 2 i 3 i sprawdzonej w tych książkach koncepcji metodycznej. Przeznaczony przede wszystkim dla uczniów, którzy mieli zajęcia z informatyki na etapie nauczania zintegrowanego. Został jednak tak napisany, że umożliwia także rozpoczęcie nauczania informatyki w klasie 4. Przygoda z komputerem. Kl. 4 pomaga zdobyć wiadomości i umiejętności na temat komputera i systemu Windows. Uczniowie poznają edytor tekstu Microsoft Word, programy graficzne Paint i program Draw (z pakietu OpenOffice). Dowiedzą się również, co to jest Internet i jak z niego korzystać. Materiał obejmuje 6 działów: 1. Bezpieczeństwo i zdrowie, 2. Komputer i system Windows, 3. Edytor tekstu, 4. Programy graficzne, 5. Internet, 6. Sprawdzanie wiadomości. Lekcje informatyki zostały opracowane w 32 spotkaniach, które przedstawiają problemy w sposób jasny i atrakcyjny. Dużą zaletą podręcznika są liczne ilustracje. Do każdego spotkania zostały przygotowane zestawy ćwiczeń sprawdzających wiadomości, które są przeznaczone do wykonania na płycie CD lub według opisu w podręczniku.