Strefa marek
Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla..

EAN:

9788375561050

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2011

Oprawa:

broszurowa

Format:

165x237 mm

Strony:

171

Cena sugerowana brutto:

44.00zł

Stawka vat:

5%

Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne, a przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu.

Organizacje funkcjonują po to, by realizować cele stawiane im przez akcjonariuszy, będących najważniejszymi interesariuszami każdej firmy. Inwestor decydując się na inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy, co powinno być równocześnie głównym celem strategii, według której podąża organizacja.

Turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne wpływa na wybór strategiczny, koncepcję oraz realizację strategii przez firmę, to ono również przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego własne środki w dany podmiot. Zatem, to właśnie ryzyko występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinuje poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza.

Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja ryzyka strategicznego, jego wielkości, siły oddziaływania na organizację oraz pokazanie, iż firmy, które mają wdrożone systemy zarządzania ryzykiem strategicznym prezentują wyższą wartość dla akcjonariuszy.