Strefa marek
Konkurencyjność małych miast w Polsce..

EAN:

9788382703153

Wydawnictwo:

Data premiery:

2024-06-07

Rok wydania:

2024

Oprawa:

broszurowa

Format:

232x163 mm

Strony:

276

Cena sugerowana brutto:

75.00zł

Stawka vat:

5%

Nowość

Konkurencyjność uznawana jest za jeden z podstawowych mechanizmów ekonomicznych. Uwzględniając kierunki polityki regionalnej, w których zwraca się m. in. uwagę na wzmacnianie potencjału konkurencyjnego jednostek terytorialnych, konkurencyjność małych miast należy uznać za zjawisko naturalne i spójne, powstałe w następstwie konkurencyjności dużych miast czy regionów. Książka koncentruje się na trzech aspektach konkurencyjności małych miast: społecznym, gospodarczym oraz środowiskowym. W warstwie empirycznej zaproponowano Lokalny Indeks Konkurencyjności, gdzie dokonana została ocena poziomu konkurencyjności małych miast w dwóch ujęciach. Pierwsze z nich - cząstkowe, w ramach trzech wyodrębnionych aspektów z wykorzystaniem metody TOPSIS. Drugie - ogólne, które stworzyło sposobność ku analizie zintegrowania społecznej, gospodarczej oraz środowiskowej konkurencyjności małych miast. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono zróżnicowanie m. in. w ramach poszczególnych aspektów konkurencyjności, ale i w warstwie przestrzennej. Ujęciu ogólne pozwoliło dostrzec znaczny wzrost zintegrowania konkurencyjności małych miast w omawianych okresach.