Książeczka o psie Bobiku skierowana jest do maluchów od około 2. roku życia lub dzieci starszych, które z różnych powodów zaczynają mówić później niż ich rówieśnicy. Celem krótkiego, rymowanego opowiadania jest łagodne wprowadzenie małego dziecka w świat mowy, pisma, a także wyrażania emocji. Małe dziecko w zabawowy sposób poznaje różne stany emocjonalne: lęk, smutek, radość i uczy się odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach, a także ich nazywania. Po przeczytaniu książeczki należy zadawać maluchowi pytania typu: "Dlaczego Bobik jest wesoły?", "Co martwi Olę?", "Co zrobić, żeby Bobik się nie bał?". Jeśli dziecko nie potrafi odpowiedzieć na pytania, należy odczekać chwilę, a następnie wskazać odpowiedni rysunek i samemu odpowiedzieć krótkim zdaniem. Historyjka została napisana prostym, zrozumiałym przez małego słuchacza językiem. Została wsparta skromnym materiałem ilustracyjnym, by nie rozpraszać uwagi małego dziecka. W tekście celowo nie użyto wyrazów z głoskami "sz", "ż", "cz", "dż" oraz "r", które zazwyczaj pojawiają się w mowie najpóźniej, tj. około 5.-6. roku życia. Niewykorzystane zostały również słowa z głoskami "s", "z", "c", "dz" oraz "ś", "ź", "ć", "dź", ponieważ niektóre dzieci wymawiają je nieprawidłowo, czyli z językiem wystającym z ust.