Podręcznik jest kontynuacją Przygody z komputerem. KL 4 i 5 oraz sprawdzonej w tych książkach koncepcji metodycznej. Pomaga rozszerzyć wiedzę o komputerze i systemie Windows, Internecie oraz programach Draw i Word. Uczniowie poznają również nowe programy, takie jak: arkusz kalkulacyjny Excel, Edytor postaci oraz język programowania - Logo. Materiał obejmuje 8 działów: 1. Komputer i system Windows, 2. Internet, 3. Komputerowe obliczenia, 4. Edytor tekstu, 5. Program graficzny, 6. Animacje, 7. Pierwsze kroki programisty, 8. Sprawdzenie wiadomości. Lekcje zajęć komputerowych zostały opracowane w 25 spotkaniach, które przedstawiają zagadnienia w sposób jasny i atrakcyjny. Do każdego spotkania zostały przygotowane zestaw ćwiczeń sprawdzających wiadomości, które są przeznaczone do wykonania na płycie CD lub według opisu w podręczniku.