EAN:
5908445421198
Producent:
Grupa wiekowa:
10+
Opakowanie:
pudełko
Data premiery:
2025-07-09
Cena sugerowana brutto:
74.94zł
Stawka vat:
23%
Piętaszek to jednoosobowa gra karciana oparta na skutecznym budowaniu talii, w której wcielasz się w tytułowego mieszkańca bezludnej (jak dotąd) wyspy. Twoim zadaniem jest pomóc Robinsonowi w walce z czyhającymi na niego zagrożeniami. Na początku rozbitek jest bardzo nieporadny, ale z każdą wygraną walką jego umiejętności rosną. Porażki też pozwalają mu się rozwijać to świetna okazja, by pozbyć się złych nawyków! Musisz więc mądrze prowadzić go przez kolejne wyzwania, trafnie oceniając, kiedy warto stanąć do walki, a kiedy lepiej sobie odpuścić.
Na czym to polega?
Rozgrywkę rozpoczynamy z zestawem kart walki to nasza talia startowa, którą będziemy ulepszali, walcząc z kolejnymi zagrożeniami. Nasz rozbitek startuje też z określoną liczbą punktów życia.
W kolejnych rundach będziemy stawiać czoła wyzwaniom znajdującym się w specjalnej talii zagrożeń. Przejdziemy przez nią trzykrotnie, za każdym razem zwiększając poziom trudności. Następnie, jeśli nasz rozbitek przetrwa, będzie musiał stawić czoła dwóm grupom piratów.
W każdej rundzie pomagamy Robinsonowi walczyć z 1 zagrożeniem. Rozgrywka zaczyna się od etapu zielonego, w którym zagrożenia są w większości nieszkodliwe. Niestety, to samo można powiedzieć o umiejętnościach Robinsona (czyli o sile kart walki). Może się więc zdarzyć, że przegramy kilka pierwszych walk z tymi względnie słabymi zagrożeniami.
Każde zagrożenie wskazuje, ile darmowych kart walki możemy dobrać podczas starcia oraz jaką wartość siły musimy na nich uzyskać, by je pokonać. Kolejne karty walki możemy dobrać płacąc punktami życia lub w wyniku efektów zagrywanych kart.
Jeśli suma siły wszystkich odkrytych kart walki jest równa lub większa od wartości zagrożenia, wygrywamy walkę. W nagrodę karta pokonanego zagrożenia trafia na stos odrzuconych kart Robinsona, a więc zamienia się w nową kartę walki. Od tej chwili będziemy korzystać z jej dolnej części, czyli części wiedzy.
Jeśli natomiast nie udało nam się pokonać zagrożenia, tracimy punkty życia. W zamian za nie możemy jednak odrzucać odkryte karty walki, a tym samym eliminować te najbardziej nieprzydatne czy wręcz przeszkadzające, co stanowi ważny element strategii.
W ten sposób rozgrywamy kolejne rundy aż talia zagrożeń wyczerpie się po raz 3. W tym momencie zostaje jeszcze walka z piratami. W każdej rundzie czekają na nas 2 losowe karty z puli. Rozpatrujemy je osobno i traktujemy tak samo jak zagrożenia. Aby wygrać, musimy pokonać obie pirackie załogi!
Zawartość:
72 karty
3 planszetki gracza
22 drewniane znaczniki PŻ
instrukcja