Publikacja adresowana do nauczycieli, terapeutów i rodziców oraz uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Prezentowane ćwiczenia podzielone są na dwie części: I - obejmuje ćwiczenia usprawniające technikę czytania i rozumienie, zaś II ćwiczenia usprawniające ruchy oczu podczas czytania. Materiał tekstowy do zadań stanowią w dużej mierze wypisy z literatury pięknej. Książka może być wykorzystana w domu do indywidualnej pracy ucznia oraz w terapii pedagogicznej. Z ćwiczeń mogą skorzystać również osoby, które chciałyby poprawić technikę czytania. Przykładowe ćwiczenie: Przeczytaj Satyrkę cyfrową Janusza Minkiewicza, podstawiając pod cyfry wyrazy. To tylko zabawa, więc nie zawsze brzmienie wyrazów będzie dokładne. Źle pan pułkownik postępu 1 erwując się niepotrzebnie. Naró 2 śni ma dosyć. Pod 3 mując moje zasady, zapraszam pana pułkownika na u 4 zykować nie chcąc dalszego pogorszenia się stosunków pana pułkownika z moją grupą. W mojej grupie w przyszłości sku 5 wierćinteligentów z najwybitniejszymi umysłami. Wiem, że na ten temat poglądy na 6 ierają się ze sobą, ale tylko w ten sposób we właściwym cza 7 okracja zwycięży, we wspólnym gł 8 łodzieży, dorosłych i starców. Ponieważ mamy uznanie w naro 9 niech pan pułkownik idzie z nami, a poparcie znaj 10 ierpliwości! (J. Tuwim, Pegaz dęba, s. 119)