Strefa marek
Sztuka w kulturze postmedialnej

EAN:

9788365155160

Rok wydania:

2016

Oprawa:

broszurowa

Format:

12x19,5 cm

Strony:

532

Cena sugerowana brutto:

50.00zł

Stawka vat:

5%

Książka Ewy Wójtowicz jest bardzo ciekawym spojrzeniem na dzisiejszą sytuację nowych mediów i tworzonej za ich pomocą sztuki w kontekście naszych oczekiwań i nadziei z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autorka pyta, gdzie jest dziś sztuka nowych mediów. Opisuje remiks i sampling jako dwie najbardziej rozpoznawalne techniki nowej estetyki, pisze o nanoaktywizmie, zmieniającej się roli krytyka i artysty, a także o różnych oczekiwaniach wobec odbiorcy, stającego się użytkownikiem sztuki. Pisze o pozornym egalitaryzmie internetu. O demokratyzacji sztuki i o jej komercjalizacji, o ekonomii uwagi i outsourcingu w sztuce, o kolektywnym autorstwie i projektowaniu własnej tożsamości.
prof. Grzegorz Dziamski
Ewa Wójtowicz bezkolizyjnie sytuuje swoje badania pomiędzy teorią a praktyką albo mówiąc inaczej czyni dobry użytek ze swojej wiedzy i kompetencji z zakresu sztuk medialnych oraz kulturoznawczo zorientowanego medioznawstwa.
prof. Andrzej Gwóźdź