Podręcznik zawiera całościowe omówienie problematyki prawa handlowego, tj.: - zagadnienia ogólne, - formy organizacyjne przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem spółek handlowych oraz ich transformacji, - zagadnienie restrukturyzacji i upadłości przedsiębiorców, - umowy handlowe i jednostronnie handlowe (konsumenckie), w tym umowy nienazwane, - prawo papierów wartościowych, - rozstrzyganie sporów gospodarczych oraz - problematykę prawa własności intelektualnej. W trzecim wydaniu Autorzy omówili zmiany w regulacjach dotyczących poszczególnych przedsiębiorców, ich reprezentacji (prokura), umów handlowych, w tym przede wszystkim o pośrednictwie ubezpieczeniowym i umów "konsumenckich" (jednostronnie handlowych), a także sposobu rozstrzygania spraw gospodarczych, które wynikają m.in. z wejścia w życie ustawy - Prawo przedsiębiorców. Publikacja ułatwi przygotowanie się do egzaminu z prawa handlowego (gospodarczego prywatnego), poznanie zasad podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz wskaże możliwości wykorzystania poszczególnych umów handlowych do określonych celów gospodarczych. Autorzy są profesorami lub adiunktami zatrudnionymi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, przede wszystkim w Katedrze Prawa Cywilnego i Gospodarczego. Prowadzą wykłady z prawa handlowego, prawa gospodarczego, konsumenckiego i własności intelektualnej, nie tylko dla studentów, lecz także dla praktyków. Większość autorów posiada również status adwokata, radcy prawnego lub sędziego, a wszyscy autorzy mają znaczny dorobek naukowy z zakresu prawa handlowego.