Dr Mirosława Parlak nauczyciel akademicki, od wielu lat zajmuje się edukacją przyrodniczą i ekologiczną na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Jest autorką książek, artykułów naukowych oraz metodycznych poświęconych tej tematyce. Współpracuje z placówkami oświatowymi, min. z przedszkolami i szkołami podstawowymi w celu weryfikacji autorskich rozwiązań w zakresie podnoszenia jakości wczesnej edukacji przyrodniczej. Nowa publikacja autorki to propozycja wypływająca ze współczesnych zmian modelu wczesnej edukacji, kładąca nacisk na wykorzystanie wszechstronnej aktywności i zainteresowań dziecka w procesie ciekawej dla niego edukacji przyrodniczej. Książka adresowana jest do nauczycieli przedszkoli oraz pedagogów pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, a także do rodziców, którzy są coraz bardziej świadomi i zaangażowani w edukację swych dzieci. Ciekawe rozwiązania znajdą w tej książce również nauczyciele świetlic szkolnych i środowiskowych, a także opiekunowie, zajmujący się dziećmi w innych sytuacjach, np. podczas wakacji. Ważnym adresatem są adepci przygotowujący się do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji - studenci kierunków pedagogicznych wszystkich uczelni w Polsce. Ideą książki jest wszechstronne aktywizowanie dziecka, a więc oparcie działań edukacyjnych na jego osobistej aktywności, będącej najważniejszym czynnikiem rozwoju. Realizacja propozycji działań metodycznych zawartych w publikacji będzie więc służyć podniesieniu jakości wczesnej edukacji dziecka nie tylko w zakresie poznawania przyrody i kształtowania postaw ekologicznych wychowanków, lecz i innych obszarów edukacji przedszkolnej.