Strefa marek
Muzeum Sztuki w Łodzi. Monografia. T.2

EAN:

9788363820282

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2015

Oprawa:

twarda

Format:

245x180x50 mm

Strony:

479

Cena sugerowana brutto:

100.00zł

Stawka vat:

5%

Niniejszy tom powstał z potrzeby przemyślenia i poddania refleksji aktualnej działalności Muzeum Sztuki w Łodzi.
Niniejszy tom powstał z potrzeby przemyślenia i poddania krytycznej refleksji aktualnej działalności Muzeum Sztuki w Łodzi. O jej skomentowanie w pierwszej kolejności zostało poproszonych sześciu artystów oraz jeden filozof.
Ich wypowiedzi stały się następnie punktem wyjścia do rozważania nad misją i praktyką łódzkiej instytucji prowadzonych przez kuratorów muzeum oraz zaproszonych badaczy. W efekcie powstała publikacja gromadząca wypowiedzi o zróżnicowanym charakterze, spajane jednak jednym wspólnym pytaniem: jak za pomocą współczesnych praktyk artystycznych i instytucjonalnych przepracowywać i skutecznie rozwijać wiodące idee nowoczesności.
Redaktorzy tomu postawili w tym samym stopniu na intuicję i wyobraźnię, co na czysto intelektualny namysł - i to właśnie czyni z niniejszej książki wydarzenie. Jeśli tom ten będzie wyznaczał standardy kompleksowego podejścia do przeszłości, to nasze instytucje kulturalne faktycznie będą miejscami proponującymi widzom poszerzanie perspektyw i osobisty rozwój.
dr hab. Anna Markowska