Strefa marek
Moralność a socjologia. Sens i wartości między...

EAN:

9788374590532

Autor:

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2010

Oprawa:

twarda

Format:

210x130 mm

Strony:

296

Cena sugerowana brutto:

34.50zł

Stawka vat:

5%

Problemy moralne zajmują coraz wyraźniejsze miejsce w dyskursie społecznym. Moralność staje się ważnym wyznacznikiem wszelkich form życia społecznego, gospodarczego, politycznego i międzynarodowego. Działalność gospodarcza, społeczna i polityczna jest coraz częściej poddawana ocenie moralnej. Książka Pharo otwiera ważny dyskurs teoretyczny nad moralnością z teoretycznego punktu widzenia, informuje o statusie teoretycznym i metodologicznym socjologii moralności, przedstawia główne teorie socjologiczne dotyczące moralności (także te z pogranicza socjologii i filozofii), prezentuje metody badań socjologii moralności oraz główne obszary socjologicznych badań nad moralnością. Całość rozważań oparta jest na bogatej literaturze socjologicznej z obszaru języka francuskiego i angielskiego; wywodzi się z tego nurtu socjologii moralności, który znamionuje socjologię francuską, mało znaną w polskim środowisku naukowym.