Władysław Malinowski Krzysztof Meyer: bez grymasu negacji, nie na szczudłach przeszłości. W 60. rocznicę urodzin kompozytora Krzysztof Meyer O potrzebie profesjonalizmu Stephan Thomas Dlaczego jestem członkiem grupy Schizma? O Krzysztofie Meyerze Sztuka musi płonąć, musi się wymykać poznaniu. Mariusz Treliński o swoim teatrze operowym Michał Bristiger Don Giovanni w Warszawie 8 grudnia 2002 Kamila Stępień Don Giovanni, czyli koncepcja Trelińskiego Charles Baudelaire Ryszard Wagner i Tannhuser w Paryżu Wolfgang Dmling Dzieło sztuki przyszłości teraźniejszość moderny O niektórych aspektach recepcji Wagnera we Francji Annette Kreutziger-Herr Gwiaździste upojenie, wewnętrzny kosmos, wieczna noc: Peleas i Melizanda i śmierć z miłości August de Villiers de l'Isle Adam Sekret przebrzmiałej muzyki Helen Geyer Billy Budd współczesny mit. Rozważania nad Brittenowską alegorią dobra i zła Michał Bristiger Il Viaggio a Reims Rossiniego Zaproszenie do podróży [2003] Stendhal Il viaggio a Reims (premiera) Journal de Paris Władysław Malinowski Teresy Chylińskiej Korespondencja Karola Szymanowskiego Wokół Karola Szymanowskiego. Wybrane fragmenty korespondencji z roku 1932 Władysław Malinowski Karola Szymanowskiego nieznany rękopis i nieznany utwór Anna Koszewska Chopin w poszukiwaniu wspólnego języka Magdalena Dziadek Kornel Michałowski (19231989). W piątą rocznicę śmierci Andrzej Jazdon Bibliografia prac Kornela Michałowskiego Dokument Michał Bristiger Recenzja w postępowaniu Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie o nadanie tytułu doktora Honoris causa panu Plcido Domingo, 30 kwietnia 2003 roku