Prezentowana Czytelnikowi monografia zawiera 16 tekstów autorstwa 19 osób, z czego 15 to autorzy reprezentujący 9 uczelni z sześciu miast Polski: Bydgoszczy (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego; Częstochowy (Politechnika Częstochowska; Gniezna (Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menedżerska Mileniumldquo;""; Krakowa (Akademia Wychowania Fizycznego, Politechnika Krakowska, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej; Piły (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica) i Wrocławia (Uniwersytet Wrocławski; natomiast pozostałych czworo autorów reprezentuje trzy uczelnie z Federacji Rosyjskiej z następujących ośrodków akademickich: Czelabińsk (Czelabińska Państwowa Akademia Kultury i Sztuk; Górno-Ałtajsk (Górno-Ałtajski Uniwersytet Państwowy) i Kazań (Kazański Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuk). Oznacza to kontynuację współpracy między badaczami polskimi i rosyjskimi, nawiązanej kilka lat temu i ponawianej podczas kilku konferencji z cyklu Komunikacja społeczna w edukacji.