Strefa marek
JavaScript od podstaw

EAN:

9788395452840

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Strony:

268

Cena sugerowana brutto:

45.00zł

Stawka vat:

5%

Ta książka zacznie Twoją przygodę z programowaniem. Prezentuje wiedzę w
praktyczny, przystępny i zrozumiały sposób. Pomaga zbudować solidne podwaliny
pod naukę JavaScript oraz wytyczyć dalszy kierunek. Jeśli chcesz nauczyć się
programowania albo zastanawia Cię czym ono jest, to jest to książka dla
Ciebie.
Razem z tą książką wejdziesz krok po kroku do świata JavaScript.
Pokaże Ci, że programowanie to świetna zabawa, a przy tym znacznie bardziej
przydatna i dostępna umiejętność niż może się wydawać.
To jest książka dla
każdego, kto chce nauczyć się programowania. Zamierzam obalić stereotypy i
udowodnić, że zarówno 53-letnia nauczycielka, 42-letni taksówkarz, jak i
12-letnie uczeń są w stanie z niej skorzystać. Zakładam wyłącznie doświadczenie
w korzystaniu z komputera i internetu, a resztę postaram się wyjaśnić.
To nie
jest książka dla osób, które już potrafią programować w innym języku. Tłumaczy
wszystko od zupełnych podstaw. Nie powinna być traktowana jako podręcznik
akademicki. Używane słownictwo uprościłem, a pojęcia zdefiniowałem w sposób
nieformalny. Oczywiście, starałem się zachować maksimum poprawności, ale przede
wszystkim podstawiłem na zrozumiałość i praktyczność.
Książka podzielona jest
na cztery części:
- To co najważniejsze w JavaScript gdzie zaczynamy naszą
przygodę z programowaniem i poznajemy najistotniejsze funkcjonalności tego
języka.
- Głębsze wody - gdzie wyjdziemy poza podstawy i zaczniemy omawiać
bardziej zaawansowane funkcjonalności języka.
- Napiszmy razem grę - gdzie
wykorzystamy zdobyte umiejętności do napisania gry.
- O programowaniu - gdzie
pomówimy o wykorzystaniu tych umiejętności, o nauce programowania i o branży
programistycznej.
Ta książka nie wystarczy by nauczyć się programowania. Nie
wiem czy istnieje taka, która by wystarczyła. To tak jakbyśmy chcieli się z
jednej książki nauczyć języka fińskiego od zupełnych podstaw. Jeśli jednak
sumiennie przystąpisz do nauki z tej książki (przykładów, zadań), to skończysz z
wiedzą wystarczającą by wykorzystywać JavaScript w prostych
zastosowaniach.
Z tej książki dowiesz się:
- czym są
zmienne i wartości,
- jak używać warunków i pętli,
- jak działają
funkcje,
- o najważniejszych elementach programowania obiektowego i
funkcyjnego,
- jak napisać grę Pong,
- jak wykorzystać zdobytą wiedzę w
praktyce,
- jak kontynuować naukę.