Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymalizację jej wykorzystania. Autorzy opisują oraz analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń oraz procesów edukacyjnych z uwzględnieniem szerokiego kontekstu kulturowego, antropologicznego oraz społeczno-politycznego. Zagadnienia te omawiane są zarówno z perspektywy nauczyciela, dyrektora szkoły, ucznia, jak i rodziców. Ico_Gray_21.gif [502 B] Publikacja jest próbą odpowiedzi między innymi na następujące pytania: - jakie obowiązują w szkole reguły dotyczące zarządzania wykorzystaniem czasu i przestrzeni? - czemu lub komu służy w szkolnej codzienności właściwe wykorzystanie czasu i przestrzeni? - jakie działania są możliwe do podjęcia w zastanej czasoprzestrzeni szkoły? Ico_Gray_6.gif [752 B] Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz polityków oświatowych. Zainteresuje również studentów wydziałów pedagogicznych.