Strefa marek
Nieuczciwe warunki w umowach konsumenckich

EAN:

9788383585451

Wydawnictwo:

Data premiery:

2024-04-30

Rok wydania:

2024

Oprawa:

twarda

Format:

211x152 mm

Strony:

352

Cena sugerowana brutto:

239.00zł

Stawka vat:

5%

Bez prawa zwrotu

Celem publikacji jest analiza dorobku unijnego prawodawstwa dotyczącego nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich. Autorzy skupiają się na wykładni przepisów dyrektywy 93/13/EWG, która zyskała ogromne znaczenie w polskim systemie prawnym w kontekście tzw. sporów frankowych, prowadząc do wielu pytań sądów krajowych do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W komentarzu przedstawiono m. in.: pojęcie konsumenta jako punkt wyjścia w całym systemie ochrony jego praw; zakres stosowania dyrektywy w odniesieniu do warunków zarówno niewynegocjowanych indywidualnie, które stoją w sprzeczności z wymaganiami dobrej wiary i powodują znaczącą nierównowagę stron, jak i określających główne świadczenia stron; znaczenie pojęcia "prosty i zrozumiały język warunku umownego"; sankcje, które dyrektywa przewiduje za zastosowanie nieuczciwych warunków umownych. Pod każdym artykułem dyrektywy, którego treść została transponowana do polskich przepisów, zamieszczono informację wskazującą na konkretną regulację Kodeksu cywilnego wraz z zasygnalizowaniem głównego nurtu orzeczniczego Sądu Najwyższego. Książka przeznaczona jest dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, przedsiębiorców oraz konsumentów. Będzie cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych oraz studentów prawa, stosunków międzynarodowych i administracji.