EAN:
9788381028981
Autor:
Wydawnictwo:
Data premiery:
2025-02-22
Rok wydania:
2025
Oprawa:
broszurowa
Format:
235x165 mm
Strony:
268
Cena sugerowana brutto:
120.00zł
Stawka vat:
5%
Monografia stanowi istotny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu i jakości. Dostarcza zarówno teoretycznych, jak i empirycznych podstaw do wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju w instytucjach szkolnictwa wyższego. Ważnym atutem monografii są podjęte w niej rozstrzygnięcia terminologiczne. W sposób szczegółowy wyjaśniono koncepcję zrównoważonego uniwersytetu oraz podjęto próbę jej operacjonalizacji. Empiryczny wkład pracy dotyczył przede wszystkim weryfikacji autorskiego modelu badawczego wyjaśniającego zależności między kluczowymi atrybutami szkół wyższych w Polsce (rodzajem ich własności, wielkością, specjalizacją, wiekiem), stopniem ich zaangażowania w popularyzowanie i realizację koncepcji zrównoważonego (trwałego) rozwoju oraz ich zielonym wizerunkiem. Monografia stanowi cenny przewodnik dla decydentów akademickich, menedżerów edukacji oraz badaczy zajmujących się tematyką zarządzania strategicznego w sektorze edukacyjnym. "Zaangażowanie szkół wyższych w Polsce w realizację koncepcji zrównoważonego uniwersytetu jest dojrzałym dziełem naukowym ujmującym procesy wdrażania tzw. koncepcji (modelu) uniwersytetu zrównoważonego w kontekście zarządzania strategicznego uczelnią. () Wkład Autora do nauk o zarządzaniu i jakości przejawia się w kompleksowym ujęciu badań z obszaru zarządzania strategicznego oraz w nakreśleniu () obiecujących kierunków dalszych badań w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości". Prof. dr hab. Jerzy Gołuchowski, fragment recenzji "Monografia () zarówno w warstwie konceptualizacji problemu badawczego, jak i jego operacjonalizacji jest rozprawą naukową i wnosi istotny wkład do poszerzania wiedzy o koncepcji zrównoważonej (trwałej) organizacji, jaką jest, a z pewnością powinien być współczesny uniwersytet (). Stwierdzam, że nie spotkałem się z opracowaniem, które tak szeroko traktuje problematykę zaangażowania interesariuszy w rozwój idei zrównoważonego uniwersytetu". Dr hab. Krzysztof Leja, prof. PG, fragment recenzji