Strefa marek
Dewan

EAN:

3558380136224

Producent:

Grupa wiekowa:

10+

Wymiary:

295x70 mm

Opakowanie:

pudełko

Data premiery:

2026-01-16

Cena sugerowana brutto:

159.95zł

Stawka vat:

23%

Dynamiczna gra strategiczna, w której liczy się przemyślane rozmieszczanie obozów i umiejętne zarządzanie kartami

Wstaje nowy dzień, a nasze zasoby maleją. Zdecydowaliśmy się zwinąć obóz i wyruszyć w nieznane w poszukiwaniu lepszego jutra. Czy to w zakolu rzeki, czy w sercu gór wszędzie będziemy szukać brakujących nam surowców. Przemierzając lasy i pustynie, będziemy strzec drogocennego ognia, który daje nam ciepło i oświetla drogę. Nie ustąpimy w obliczu rosnącego nacisku ze strony sąsiednich plemion napiszemy swoją historię za wszelką cenę.

Dewan to dynamiczna, rywalizacyjna gra strategiczna łącząca rozmieszczanie obiektów z zarządzaniem ręką oraz elementami wyścigu. Podczas rozgrywek decydujemy, które karty terenów chcemy wziąć na rękę, a następnie wykorzystujemy je, by umieszczać swoje obozy w kluczowych regionach, zanim zrobią to przeciwnicy. Aby wygrać, musimy sprytnie wykorzystywać ukształtowanie terenu i realizować cele, a zbieranie jagód i opanowanie sztuki ognia zapewni nam dodatkowe punkty zwycięstwa.

Na czym to polega?

W każdej rundzie gracze rozgrywają po 1 turze. W ramach tury mogą wziąć 2 karty albo umieścić obóz.

Każda karta terenu jest podzielona na 2 części reprezentujące konkretne tereny (mogą być identyczne) i umożliwia przemieszczanie się po odpowiadających im obszarach. Oprócz tego karty mogą też mieć specjalne symbole.

Jeśli zdecydujemy się na dobieranie, bierzemy 2 odkryte karty sąsiadujące ze sobą w specjalnym rzędzie.

Drugim rodzajem akcji jest umieszczenie obozu. W tym celu wybieramy 1 z naszych obozów na planszy oraz dowolne puste pole, które będzie naszym polem docelowym. Następnie wskazujemy pola, które chcemy minąć, by dotrzeć do pola docelowego. Za każde z nich musimy zapłacić odpowiednią kartą terenu.

Strategiczne rozmieszczanie obozów na planszy ma znaczenie w kontekście realizowania celów. Głównym źródłem punktów w grze są kafelki historii, z których każdy ma określone wymagania dotyczące m.in. tego, z jakimi strefami i symbolami sąsiadują nasze obozy.

Każdy ma własny zestaw celów, które próbuje zrealizować jeden dobieramy na początku gry, a kolejne zdobywamy w jej trakcie.

Gra kończy się, gdy któryś z graczy umieści ostatni obóz ze swoich zasobów. Po dograniu rundy do końca podliczamy punkty za zrealizowane kafelki historii i zebrane symbole, a ten, kto zgromadził ich najwięcej, zostaje zwycięzcą.

Dlaczego pokochasz tę grę?

To świetna propozycja dla fanów abstrakcyjnych gier strategicznych, którzy lubią planowanie przestrzenne. Naszym celem jest jak najefektywniejsze rozmieszczanie obozów na planszy, by zrealizować indywidualne cele. Pozostali gracze mogą nam podbierać zarówno kafelki historii jak i zająć przed nami upatrzone miejsce, ale nie ma tu bezpośredniej negatywnej interakcji.

Losowo przydzielane kafelki startowe oraz układ planszy tworzony na nowo w każdej rozgrywce w połączeniu z oczywistą różnorodnością kart i kafelków gwarantują, że każda partia będzie zupełnie nowym wyzwaniem.

Poza standardową rozgrywką gra oferuje wariant drużynowy 2 na 2 oraz tematyczne scenariusze: Wulkan, Ulewę i Wioski na jeziorach!

Zawartość:

znacznik Dewan

notes punktacji

10 kafelków terytoriów

55 kart terenów

24 kafelki historii

5 kafelków scenariuszy

15 żetonów jagód

36 obozów (po 9 w każdym kolorze)

4 planszetki plemion

kafelek terytorium wulkanu

kafelek terytorium ulewy

20 żetonów ryb

8 znaczników wody

8 znaczników lawy

kafelek wydarzenia

instrukcja