Strefa marek
Język Perski cz. IV język mediów

EAN:

9788361203599

Data premiery:

2011-09-17

Rok wydania:

2011

Oprawa:

broszurowa

Format:

16,5x23,5 cm

Strony:

248

Cena sugerowana brutto:

80.01zł

Stawka vat:

5%

Czwarta część serii podręczników do nauki języka perskiego przeznaczona jest dla studentów z zaawansowaną znajomością perskiego i ma na celu zaznajomienie z oficjalnym językiem prasy, radia i telewizji. Zawiera przede wszystkim teksty oryginalne (artykuły prasowe, audycje radiowe, pisma urzędowe itp.) pogrupowane w blokach tematycznych.Współczesny język perski, zwłaszcza w czasach Islamskiej Republiki Iranu, ulega szybkim przemianom. Uważa się, że te gwałtowne zmiany językowe są reakcją na ekspansję oficjalnego języka rządowego, w którym używa się licznych arabizmów we wszystkich dziedzinach, szczególnie w prawodawstwie i administracji. Dlatego Irańczycy starają się przywróć staroperskie słowa lub wyrażenia oraz, rezygnując z arabizmów, przejmują słowa z języków europejskich. W podręczniku wszystkie te tendecje zostały opisane i zilustrowane starannie dobranymi przykładami.