Strefa marek
Socjologiczne dyskursy o konsumpcji

EAN:

9788365155153

Rok wydania:

2016

Oprawa:

broszurowa

Format:

12,1x19,5 cm

Strony:

468

Cena sugerowana brutto:

40.00zł

Stawka vat:

5%

Za największy walor Socjologicznych dyskursów o konsumpcji uważam zaproponowanie przez autora własnej krytycznej teorii konsumpcji. Oczywiście autor korzysta z bogatej palety apologetycznych i krytycznych ujęć problemu, ale do żadnej teorii nie podchodzi nabożnie, nie waha się wytknąć słabości wielkim teoretykom, pokazuje, w którym punkcie ich myśl jest już pass. Obficie korzysta z literatury i swobodnie porusza się po różnych dyskursach, dzięki czemu rozprawa ma charakter erudycyjny. [...] Łukasz Iwasiński zaproponował wysokiej jakości multidyskurs socjologiczny i interdyscyplinarny, wsparty interesującymi intuicjami intelektualnymi. Rozprawa ma duże walory poznawcze i może stanowić cenną pomoc dydaktyczną w zakresie wiedzy o konsumpcji. Jest udaną próbą teoretycznej refleksji nad nowymi zjawiskami w obszarze ciągle zbyt mało obecnym w polskiej socjologii. (prof. Kazimierz Krzysztofek)
Łukasz Iwasiński pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się socjologią kultury, socjologią oraz filozofią wiedzy, koncepcjami współczesnych społeczeństw (społeczeństwo konsumpcyjne, sieciowe, informacyjne), wybranymi zagadnieniami informatologii. Pasjonat muzyki. Autor artykułów naukowych publikowanych w monografiach zbiorowych i czasopismach (Przegląd Socjologiczny, Studia Socjologiczne, Kultura Popularna, Kultura Współczesna, Kultura i Społeczeństwo, Przegląd Kulturoznawczy, Zagadnienia Informacji Naukowej), a także tekstów publicystycznych i krytycznych w prasie społeczno-kulturalnej (Tygodnik Powszechny, Dziennik, Życie Warszawy, Przekrój), magazynach popkulturowych (Machina, Laif, Fluid, Exklusiv, Aktivist) oraz specjalistycznych periodykach muzycznych (Glissando, Jazz Forum).