Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmem Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak: - nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni, - zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji, - powitania i pożegnania, - okazywanie empatii i zrozumienia, - przerywanie rozmowy innym osobom, - wykonywanie trudniejszych zadań w szkole, - unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy, - praca w grupie, - zaproszenie drugiej osoby na randkę, - zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę, - proszenie o pomoc, - radzenie sobie z przeciwnościami.