Publikacja zawiera przegląd koncepcji i wyników badań pomocnych w pracy każdego coacha. Przedstawione w książce informacje pozwalają zrozumieć mechanizm działania narzędzi coachingowych, stosować je w odpowiednich okolicznościach, krytycznie oceniać lub modyfikować odpowiednio do potrzeb. Czytelnik znajdzie tu cenne wskazówki, jak wspierać klientów: -w podtrzymywaniu motywacji i podejmowaniu wyzwań; -w uczeniu się i twórczym podejściu do przeszkód; -w budowaniu bardziej trafnego obrazu własnej osoby; -w rozumieniu i kierowaniu własnymi emocjami; -w zmianie przekonań i schematów na bardziej użyteczne. Autor opisuje inspirowane wiedzą psychologiczną sesje coachingowe, ilustrując je fragmentami przykładowych rozmów. Podpowiada również, w jaki sposób rozstrzygnąć, czy zgłaszająca się osoba jest właściwym klientem do pracy coachingowej, czy też powinna zostać skierowana do terapeuty.