Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Inspiruje uczniów do samodzielnej pracy i rozwija niezbędne umiejętności. Podręcznik do klasy 7 został zaktualizowany pod względem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści. Podzielony jest na pięć działów głównych: 1. Lekcje z komputerem i internetem, 2. Lekcje z grami, 3. Lekcje z algorytmami, 4 Lekcje z edytorem tekstu, 5. Lekcje z multimediami. W podręczniku postawiono nacisk na samodzielne dochodzenie do rozwiązań oraz łączenie informatyki z innymi dziedzinami, co zapewnia efektywną naukę. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności. W podręczniku nauka programowania realizowana jest w środowiskach wizualnych: Scratch w wersji 3.0 i Blockly. Uczeń klasy 7 wzbogaca wiedzę na temat budowy komputerów, sposobów reprezentacji danych (system dwójkowy, szesnastkowy) czy działania sieci. Ma też okazję doskonalić umiejętności w zakresie: pracy w chmurze, zapisywania algorytmów za pomocą języka naturalnego, w postaci schematu i pseudokodu, realizowania gier i algorytmów w środowisku wizualnym, tworzenia rozbudowanych prezentacji i projektów multimedialnych, pracy z wielostronicowymi dokumentami tekstowymi.