Tajemna historia narodzin i upadku TSR firmy, która uwolniła wyobraźnię fanów na całym świecie dzięki grze fabularnej DUNGEONS and DRAGONS.
Współtworzona przez entuzjastów gier wojennych Garyego Gygaxa i Davea Arnesona gra DUNGEONS and DRAGONS wydana przez TSR (Tactical Studies Rules) w 1974 roku powołała do życia całkowicie nowe medium: gry role-playing. Przez następne dwie dekady TSR odnosiło sukcesy, wydając wiele edycji D and D, liczne mutacje gry osadzone w tym samym świecie, periodyki, gry wideo, bestsellerowe powieści autorstwa Margaret Weis, Tracyego Hickmana i R.A. Salvatorea z cyklu Dragonlance, a nawet program telewizyjny! Jednak w 1997 roku seria nietrafionych decyzji i nieudanych projektów doprowadziła TSR na skraj zagłady...
Autor książki ujawnia prawdziwą historię powstania i katastrofy TSR. Zaglądamy za kulisy siedziby firmy w Lake Geneva, gdzie innowacyjni artyści i pisarze na nowo zdefiniowali gry z gatunku magii i miecza, a menedżerowie i kierownictwo sabotowali własny sukces, zrażając do siebie największe talenty, ignorując fanów, generując długi i podpisując umowy, które ostatecznie uczyniły z TSR firmę wydawniczą niezdolną do wydania choćby pocztówki...