EAN:
9788366402850
Autor:
Wydawnictwo:
Rok wydania:
2024
Oprawa:
broszurowa
Strony:
320
Cena sugerowana brutto:
79.00zł
Stawka vat:
5%
Prognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. W książce przedstawiono obecny stan wiedzy na temat konstruowania prognoz. Omówiono ich znaczenie dla zarządzania oraz sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach, jak:
- klasyfikacja metod prognozowania,
- dane prognostyczne i ich analiza,
- metody prognozowania oparte na modelu szeregu czasowego,
- metody prognozowania oparte na modelu ekonometrycznym,
- prognozowanie na podstawie metod jakościowych,
- integrowanie metod ilościowych z ocenami ekspertów,
- metody statystyczne,
- obróbki danych prognostycznych,
- prognozowanie czynników otoczenia,
- prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe.
Książka może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i przewodnik dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.