EAN:
9788301169510
Autor:
Wydawnictwo:
Data premiery:
2012-05-18
Rok wydania:
2012
Oprawa:
broszurowa
Format:
235x165 mm
Strony:
312
Cena sugerowana brutto:
84.00zł
Stawka vat:
5%
Książka stanowi przegląd wiedzy o konkurencyjności regionalnej. Autorzy omawiają istotę konkurencyjności i jej miejsce w teorii ekonomii, z uwzględnieniem kwestii historycznych i podłoża ekonomicznego, definicji, jej wskaźników i źródeł regionalnych przewag konkurencyjnych.
W publikacji zawarto refleksje nad zależnościami między konkurencyjnością regionalną a innymi ważnymi elementami, np. związki między konkurencyjnością regionów a klastrami. Autorzy dokonali analizy konkretnych studiów przypadków, gdzie przedstawiono np. znaczenie transportu w podnoszeniu konkurencyjności lokalnej na przykładzie Poznania czy wsparcie instytucjonalne regionów na przykładzie rozwiązań francuskich, czy rolę turystyki w kształtowaniu konkurencyjności regionalnej.
Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków: ekonomia, międzynarodowe stosunki gospodarcze, administracja, europeistyka, zarządzanie i marketing, doktorantów i wykładowców oraz pracowników administracji publicznej zajmujących się kwestiami rozwoju regionalnego i konkurencyjności regionów.