W postaci Jngera skupia się historia późnego nihilizmu, a więc zniszczeń poczynionych przez socjalizmy XX stulecia i ruin pozostawionych przez moce wobec tych socjalizmów reaktywne. Jnger jest autorem sprzyjającym ukazaniu tego problemu głównie dzięki ustanowionej zgodności myślenia, czynu i kreacji artystycznej. Już sam gatunek literacki, który ze szczególnym upodobaniem uprawia a więc dziennik intymny przekonuje nas o podstawowej jakości autorstwa Jngera, o kreowanej i celebrowanej jedni wszystkich sfer bytu. Przekonuje o świadectwie czasu i świadectwie przezwyciężenia czasu historycznego, jawiących się w konkurencyjności dwu porządków czasowych: linearnego i cyklicznego. Jnger ukazuje zatem przestrzeń socjalizmów, kreuje także możliwość reakcji na nie. Ukazuje postęp techniczny prowadzący do przyspieszenia historycznego, kształtuje też siły i możliwości mogące postęp ten usensownić, wykorzystując jego narzędzia. Dzieło Jngera jest zatem jedną z ostatnich reakcji na rewolucję francuską z jej zwycięskimi do dziś konsekwencjami. Demonstruje też, w jaki sposób jej środki i sposoby działania niweczą substancję sensu. Wojciech Kunicki (ur. 1955) polonista, germanista, kierownik Zakładu Historii Literatury Niemieckiej w Instytucie Germanistyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Tłumacz Tomasza Manna, Georga Simmla, Reinharta Kosellecka, a przede wszystkim Ernsta Jngera. Ostatnio intensywnie zajmuje się historią nauki (monografia Geschichte der germanistischen Studien an der koeniglichen Universitaet zu Breslau im 19. Jahrhundert), ale także podejmuje tematykę literatury śląskiej i konserwatywnej rewolucji.