Strefa marek
Informatyka SP 5 Podr. WSiP w.2021

EAN:

9788302195952

Wydawnictwo:

Przedmiot:

Informatyka

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Format:

241x174 mm

Strony:

136

Kod dostawcy:

A177346

Cena sugerowana brutto:

12.76zł

Stawka vat:

5%

Podręcznik do klasy 5 został zaktualizowany pod względem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści. Zagadnienia przedstawiono w pięciu rozdziałach: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje ze Scratchem, Lekcje z arkuszem i Lekcje z multimediami. Dzieci dowiedzą się, jak chronić komputer i dane przed wirusami, poszerzą umiejętności związane z posługiwaniem się edytorami tekstu i grafiki, programem do tworzenia prezentacji oraz arkuszem kalkulacyjnym, będą realizować coraz bardziej zaawansowane projekty w środowisku programowania wizualnego Scratch, nauczą się korzystać z programu pocztowego (w tym wysyłać i odbierać e-maile z załącznikami) oraz programów umożliwiających naukę online, poznają tajniki fotografii mobilnej i edycji zdjęć, nagrywania i modyfikowania dźwięków oraz tworzenia filmów ze zdjęć z audio- i wideonarracją. Dzięki zastosowaniu podejścia problemowego podręcznik zachęca dzieci do samodzielnej pracy i pozwala w efektywny sposób zdobyć kompetencje niezbędne w cyfrowym świecie.

Całość  dopasowano do potrzeb i możliwości uczniów, którzy od początku swojej edukacji realizują program według nowej podstawy programowej. Dodatkowo podręcznik wzbogacono o atrakcyjne infografiki. Sprawdzone w praktyce ćwiczenia krok po kroku prowadzą ucznia do celu, a ciekawe zadania dodatkowe inspirują do samodzielnej pracy i rozwijania niezbędnych umiejętności. Nauczyciel może w razie potrzeby łatwo zindywidualizować nauczanie.

Uczeń w klasie 5 pracuje z:

  • edytorem tekstu (m.in. redaguje teksty o różnym charakterze, łączy tekst z grafiką, tworzy komiks);
  • wyszukiwarką;
  • aparatem cyfrowym i edytorem fotografii online;
  • programem pocztowym i programami umożliwiającymi naukę online;
  • aplikacjami mapowymi;
  • programem Scratch (m.in. tworzy multimedialny komiks oraz grę);
  • arkuszem kalkulacyjnym (m.in. tworzy i analizuje zestawienia, tworzy wykresy liniowe);
  • edytorem dźwięku (nagrywa dźwięki i opracowuje nagranie);
  • edytorem wideo (tworzy film ze zdjęć z audio- i/lub wideonarracją);
  • programem do tworzenia prezentacji (tworzy wieloslajdową prezentację podsumowującą całoroczny projekt poświęcony zaletom i wadom internetu).

Tematy zajęć nawiązują do codziennych problemów oraz innych przedmiotów. Autorzy - doświadczeni metodycy - proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.