Diagnostyka edukacyjna obejmuje arkusze obserwacji dziecka trzy- ,cztero- , pięcio- i sześcioletniego. Karta obserwacji opracowana jest zgodnie z możliwościami rozwojowymi dziecka i oparta jest na kartach zawartych w pakiecie dziecka. - Nauczyciel otrzymuje materiał, który może wykorzystać do planowania pracy - Materiał zawarty w opracowaniu nauczycielskim zawiera tabele podsumowujące wyniki całej grupy. - Dokumentowanie pracy i diagnozowanie to zadania, które są podstawą ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej. - Materiał na bazie którego nauczyciel opracuje program korygowania i wspierania rozwoju dziecka. - Przeprowadzenie diagnozy na bazie kart pracy, to materiał wykorzystywany do dokumentowania obserwacji pedagogicznych ( zadanie zapisane w zalecanych warunkach i sposobie realizacji w podstawie programowej wychowania przedszkolnego). - Karty pracy dziecka to obiektywny materiał. - Zawiera arkusz obserwacji dziecka dla rodziców Diagnoza przeprowadzona jest w sposób rzetelny i obiektywny.